mammatilltheodore

Alla inlägg under augusti 2015

Av Ida - 26 augusti 2015 21:24

Idag kom Lisa och Helena och hämtade mig hemma för en överraskningsfest med jobbet :D dom är för söta flickorna på jobbet :) Dom bjöd på mat och dricka :) fick även lite avskedspresenter av dom :)

Söta Valter var med men den lilla spjuvern försökte sno min pollypåse ;)

Av Ida - 24 augusti 2015 20:19

idag har jag och Theodore gjort en linsgryta till middag :) till den så bakade vi baguetter :) dom blev inte så snygga men inte så lätt när en 2-åring hjälper till ;) men dom blev goda och det är huvudsaken tycker jag :) Till efterrätt så bakade vi en banankaka med hasselnötter :) vi bjöd morbror Rikard, morfar och Inger på allt vi bakat idag :) vissa som tex Emil och Rikard var lite skeptiska till linsgrytan men dom blev positivt överraskade över hur god den var :D

Medan jag höll på diska efterbakningen så passade Theodore på att smaka på en kaffeböna :p han tyckte inte om den så det tar nog ett bra tag innan han gör om de ;)

Av Ida - 24 augusti 2015 09:51

imorse när jag kom på jobbet så fick jag veta att jag var ledig idag :/ nå det vara bara att åka hem igen :P

Jag och Theodore passade på att gå å handla på morgonen medan det var lite folk på affären :) Theodore skulle prompt ha mössan på sig :p

Av Ida - 23 augusti 2015 20:17

i fredags så lekte och badade hela dagen lång :) vi var i lekparken som finns på campingen :) vi var på äventyrsbadet som är där :)

Innan middagen så var vi ner till stranden en snabbsväng :) vattnet var iskallt men det stoppade i Theodore från att springa som ett tok i vattnet och bli alldeles blöt :)

Sen gick vi till resturang Trapper för att äta middag :) jättegod mat var det :)

Mitt i maten så såg vi familjen Sångberg/Nyberg komma :D det var en jätte rolig överraskning :)) så vi skyndade och åt maten och sprang för att se vart dom stod med husvagnen :p Theodore kunde knappt äta upp maten utan pratade och ville hela tiden gå till Danne :p

På lördagsförmiddag så gick vi alla till stranden för att bada :) blev mycket bus, spring och lek där :) alla badade förutom Danne och Valter :p

På eftermiddagen så badade vi på badhuset :) blev mycket plaskande i vattnet :) och vi åkte rutschkanor hela tiden, Theodore fick åka med Emil :) han var riktigt tokig och sa hela tiden att han ville åka fort :p Valter fick även bada och åka rutchkana :)

Sen grillade vi på kvällen åt mat alla tillsammans :) Theodore tyckte att Svante såg lite hungrig ut så han fyllde på mat åt honom ;) När alla barn lagt sig så drack vi vuxna lite vin och åt ost och kex och njöt av lugnet och tystnaden ;)

Idag söndag så var det tråkiga kvar...att packa ihop allt och åka hem :( innan vi åkte hem så gick vi och kollade på en isbrytare som står bredvid campingen :) vi fick även se brouppning av bron till campingen :)

Påväg till Luleå så hade vi två liftare med oss i bilen :) vi stannade för att äta lunch på Storheden :) efter stoppet så hade vi bara en liftare kvar i bilen :p var väldigt skönt att ha "barnvakter" som underhöll Theodore i bilen hela vägen hem :p

 


[Bild]

Nu är vi trötta efter denna roliga helg :) vi tackar familjen Sångberg/Nyberg för en super rolig/trevlig helg :D

Av Ida - 21 augusti 2015 12:46

Theodore vägrar dricka Festis ur sugrör ;p

Av Ida - 20 augusti 2015 22:26

Idag så packade vi husvagnen för att åka till pite havsbad :) Theodore var så glad å packade nästan alla mjukdjur med :p så här glad var han imorse när han fick provligga sin säng med alla djuren :p

Väl framme i pite så var det varmt att få upp förtältet med Theodore springandes och som ville hjälpa till :p men det gick fortare än förra året :) Theodore skulle prompt ha mig sig mössan och i denna värme mitt i förtältsuppsättningen så tog han på sig den och skulle borsta bort sina tandtroll ;p

Sen blev det middag på resturang skeppet :) det fanns stora fiskar att se på där som Theodore ville ta med sig hem....

Precis som förra sommaren så var det svårt för Theodore att somna i husvagnen men nu äntligen sover han :) och snart sover hans föräldrar oxå ;)

Av Ida - 20 augusti 2015 10:39

en som är glad och packar ALLA sina mjukdjur i husvagnen :))

Av Ida - 18 augusti 2015 22:13

idag har jag och Theodore varit och badat på strandängetsbadet :) han sprang runt som ett litet tok och skrek bada :p

Sen åkte vi hem för lunch och jag hinner bara vända ryggen till så ska han hälla mer kräm i sin tallrik.... :p

Sen blev det middag hos min pappa :)

Presentation


Heter ida och bor i övik å är 31år. bor med min sambo Emil å våran son Theodore =)

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards